In mijn vorige artikel besprak ik hoe je met een social media content kalender consistent en strategisch je online aanwezigheid kunt plannen. Maar sociale media zijn niet jouw eigendom. Daarom is het verstandig om ook een platform te hebben dat wél van jou is. Naast jouw eigen website is een e-maillijst een geweldig alternatief. In dit artikel vertel ik je waarom e-mailmarketing belangrijk is voor jouw (h)onderneming en hoe je zelf aan de slag kunt gaan. Want ja, blaffende nieuwsbrieven, die bijten wél!
Vijf redenen om vandaag nog met e-mailmarketing te starten
"Waarom zou je dat er óók nog bijdoen? hoor ik je denken. Wel...
Directe communicatie: Via nieuwsbrieven is het lijntje naar je potentiële klanten kort, waardoor je snel en efficiënt kunt. communiceren.
Meer betrokkenheid: Door, net zoals op sociale media, regelmatig waardevolle content te delen, kun je de betrokkenheid van je lezers vergroten.
Gerichte marketing: Met e-mailmarketing kun je gerichte campagnes voeren, je wéét immers al dat jouw lezers geïnteresseerd zijn in jouw diensten!
Kostenefficiënt: E-mailmarketing relatief goedkoop, bij de meeste aanbieders heb je al heel wat mogelijkheden met een gratis account.
Eigendom: Sociale media zijn niét jouw eigendom. Misschien stoppen deze platformen er ooit mee of wordt je account gehackt en ben je alles kwijt. Een e-maillijst is daarentegen jouw bezit en biedt een stabiele basis voor directe communicatie met je (potentiële) klanten.
In vijf stappen naar die bijtende nieuwsbrief
Nu je begrijpt waarom e-mailmarketing belangrijk is, volgen hier enkele stappen om je op weg te helpen:
Kies een e-mailmarketing tool: Er zijn verschillende tools beschikbaar, zoals MailerLite, Mailchimp, Klaviyo... Bekijk de mogelijkheden en kies er een die bij jou past.
Bouw een lijst met e-mailadressen: Spoor potentiële klanten aan om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief en vraag bestaande klanten om toestemming.
Creëer waardevolle content: Zorg ervoor dat je nieuwsbrieven waardevolle informatie bevatten. Denk aan het delen van jouw kennis, kondig nieuwe diensten of producten aan...
Segmentatie: Verdeel je mailinglijst in segmenten op basis van de interesses van je abonnees. Zo kan je meer gepersonaliseerde en relevante nieuwsbrieven versturen, wat je resultaten positief zal beïnvloeden.
Analyseren en optimaliseren: Gebruik de analysetools van je e-mailmarketing software om de prestaties van je nieuwsbrieven te volgen. Let op open rates, click-through rates en conversies om te zien wat werkt en waar je kunt verbeteren.
Vijf redenen om e-mailmarketing uit te besteden
Natuurlijk kan je zelf alles gaan uitzoeken, maar ik weet ook hoe overweldigend en tijdsconsumerend dat kan zijn. Overweeg daarom eens een samenwerking met iemand die je hierin al voorgegaan is. Nog een laatste lijstje van vijf, om het af te leren!
Tijd besparen: Besteed je e-mailmarketing uit en focus je op andere belangrijke aspecten van je (h)onderneming.
Expertise op maat: Met mijn ervaring in e-mailmarketing en mijn kennis van de hondensector, begrijp ik wat jouw lezers willen en nodig hebben #bestofbothworlds.
Creatieve content: Ik voorzie creatieve en boeiende content die je nieuwsbrieven interessant en waardevol maakt, wat je mooie resultaten oplevert.
Consistentie: Ik hou je verantwoordelijk door samen een strategie vast te leggen die we vervolgens planmatig uitwerken.
Geavanceerde strategieën: Ik kan je ook ondersteunen met een meer geavanceerde aanpak, zoals automatiseringen.
Met deze lijstjes ben je goed voorbereid om jouw e-mailmarketing op te starten. Succes!
Wil je meer weten of heb je hulp nodig? Neem gerust contact met mij op en ontdek hoe ik je een pootje kan toesteken als ervaren copywriter voor de hondensector.
Bonus: gratis audit!
Kriebelt het om jouw eerste nieuwsbrief te gaan versturen? Of zet jij al in op e-mailmarketing? Dan is deze bonus voor jou! Abonneer je op mijn nieuwsbrieven via onderstaand formulier en maak kans op een gratis audit. Ik kies maar liefst twee winnende (h)ondernemers uit die van mij het volgende krijgen:
Een intakegesprek om jou en jouw (h)onderneming te leren kennen
Een strategische planning voor 1 maand
Feedback met verbeterpunten op een bestaande nieuwsbrief OF een nieuwsbrief template in joùw huisstijl
Deze actie is geldig t.e.m. 31/08/2024, de geselecteerde (h)ondernemers ontvangen een persoonlijke e-mail van mij.
Groetjes van Laura en pootje van Apollo 🐾
Comentarios